Black Friday 2020: Μόνο μέσω διαδικτύου θα λειτουργήσει φέτος η αγορά, ελέω κορονοϊού και lockdown, στις 27 Νοεμβρίου.
Καταστηματάρχες και καταναλωτές περίμεναν φέτος με αγωνία την Black Friday, ωστόσο το Lockdown αλλάζει τα πάντα!
Το Lockdown στη χώρα μας θα ισχύσει έως και τις 30 Νοεμβρίου ενώ η Black Friday έχει οριστεί για τις 27 του ίδιου μήνα.
Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί της αγοράς, η Black Friday θα πραγματοποιηθεί κανονικά παρά το lockdown, καθώς πολλές επιχειρήσεις ήταν προετοιμασμένες γι’ αυτό το σενάριο. Όπως σημειώνουν μάλιστα οι επιχειρηματίες, ακόμα και lockdown να μην υπήρχε τα καταστήματα δεν θα επένδυαν τόσο πολύ στη φυσική παρουσία των πελατών όπως τις προηγούμενες χρονιές (π.χ με πρόσληψη επιπλέον προσωπικού) διότι ο αριθμός των ατόμων που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν θα ήταν περιορισμένος και ταυτόχρονα ο φόβος του καταναλωτικού κοινού θα ήταν μεγάλος.
Επομένως, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν e-shop, είχαν στοχεύσει εδώ και καιρό στις μεγάλες ηλεκτρονικές προσφορές και στη προώθησή τους, ενώ οι καταστηματάρχες σημειώνουν ότι το καταναλωτικό κοινό, έχει πλέον εξοικειωθεί απόλυτα με τις online αγορές.
Είναι γεγονός, ότι οι επιχειρηματίες στόχευαν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων Νοεμβρίου και φυσικά της Black Friday, να καλύψουν ένα σημαντικό μέρος από τις οικονομικές ζημιές που έχει προκαλέσει στις επιχειρήσεις τους η πανδημία του κορονοϊού. Ωστόσο, προβληματίζονται καθώς βλέπουν ότι μεγάλο μέρος των πολιτών έχει πληγεί σημαντικά από τις οικονομικές επιπτώσεις του κορονοϊού και δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσει μεγάλες αγορές, όπως τα προηγούμενα έτη.
Σημειώνουν μάλιστα, ότι κατά τη διάρκεια του lockdown της άνοιξης, εξαιτίας του μεγάλου όγκου των παραγγελιών, αρκετές εταιρείες διανομής καθυστερούσαν αρκετές μέρες να παραδώσουν στους πελάτες τα προϊόντα τους.
Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων συστήνει στους καταναλωτές να ειναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις αγορές τους εκείνη την ημέρα. Ειδικότερα, μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει:
Την ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κ.λπ.). Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.
Ακόμα, επισημαίνεται:
Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού. Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής, κατά την καταχώριση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας, μια κλειδαριά πάνω αριστερά στο browser, και η διεύθυνση που αρχίζει με https://.
Επίσης, συστήνεται στους καταναλωτές:
Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα. Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.
Προσφορές Black Friday 2020: Η ιστορία της «Μαύρης Παρασκευής» Οι περισσότερες μεγάλες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου ανοίγουν πολύ νωρίς, τα τελευταία χρόνια από τις μεταμεσονύκτιες ώρες, και δίνουν μεγάλες προσφορές.
Η Black Friday δεν είναι επίσημη αργία, αλλά η Καλιφόρνια και κάποιες άλλες Πολιτείες τηρούν την αργία της “Ημέρας μετά την ημέρα των Ευχαριστιών” για τους υπαλλήλους της Πολιτείας, συνήθως αντί για μια άλλη ομοσπονδιακή αργία, όπως η Ημέρα του Κολόμβου.
Πολλοί εργαζόμενοι εκτός λιανικής και τα σχολεία έχουν αργία και την ημέρα των Ευχαριστιών και την επόμενη, οπότε μαζί με το Σαββατοκύριακο που ακολουθεί δημιουργείται μια τετραήμερη αργία που αυξάνει τον αριθμό των δυνητικών αγοραστών.
Η Black Friday είναι η ημέρα με τον μεγαλύτερο τζίρο πωλήσεων του έτους στις Ηνωμένες Πολιτείες από το 2005, αν και ειδήσεις, που εκείνη την εποχή ήταν ανακριβείς, την περιέγραφαν ως τέτοια για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Παρόμοιες ιστορίες επανεμφανίζονται κάθε χρόνο αυτή την εποχή, παρουσιάζοντας αγοραστική υστερία και έλλειψη αποθεμάτων, δημιουργώντας έτσι μια κατάσταση φαύλου κύκλου ανατροφοδότησης της ζήτησης.
Το 2014, ο τζίρος της Black Friday έπεσε για πρώτη φορά από την ύφεση του 2008: 50,9 δισ. δολάρια ξοδεύτηκαν εκείνο το τετραήμερο, 11% λιγότερα από το προηγούμενο έτος.
Ωστόσο, η αμερικανική οικονομία δεν ήταν σε ύφεση. Τα καταστήματα πλέον επεκτείνουν τις προσφορές τους σε ολόκληρους τους μήνες του Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου, αντί να επικεντρώνονται μόνο στην ημέρα αυτή ή και το Σαββατοκύριακο.
Τα πρώτα στοιχεία από τη χρήση του όρου “Black Friday” για την ημέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών με εμπορική σημασία υποδηλώνει ότι ο όρος προέρχεται από την Φιλαδέλφεια, όπου χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει την μεγάλη και ενοχλητική για τους πεζούς κυκλοφορία οχημάτων, που σημειωνόταν την ημέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών.
Αυτή η χρήση του όρου χρονολογείται τουλάχιστον από το 1961. Περισσότερα από είκοσι χρόνια αργότερα, καθώς η φράση έγινε πιο διαδεδομένη, έγινε δημοφιλής η εξήγηση ότι αυτή η μέρα ήταν το σημείο του έτους κατά το οποίο το λιανεμπόριο αρχίζει να γυρίζει σε κέρδος, δηλαδή στην αμερικάνικη αργκό από “το κόκκινο” (in the red) περνάει “στο μαύρο” (in the black).
Έχουν υπάρξει αναφορές για βία μεταξύ πελατών την ημέρα αυτή. Από το 2006 έχουν αναφερθεί 7 θάνατοι και 98 τραυματισμοί σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Είναι σύνηθες φαινόμενο να στρατοπεδεύουν καταναλωτές έξω από καταστήματα την αργία των Ευχαριστιών, επιχειρώντας να εξασφαλίσουν θέση στην πρώτη γραμμή και έτσι περισσότερες πιθανότητες να βρουν αυτά που θέλουν να αγοράσουν.
Αυτές οι πρακτικές, από κατάληψη λωρίδων έκτακτης ανάγκης και πυρόσβεσης μέχρι και χρήση προπανίου και γεννητριών σε πιο εξεζητημένες περιπτώσεις, δημιουργούν σημαντικό κίνδυνο για την ασφάλεια του κοινού, προκαλώντας τουλάχιστον μία πόλη να απαγορεύσει αυτή την πρακτική.
Από τις αρχές του 21ου αιώνα έγιναν προσπάθειες από τους λιανοπωλητές με προέλευση τις Ηνωμένες Πολιτείες να εισαγάγουν την “Black Friday” σε άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο.
Στην Ελλάδα η πρακτική εισήχθη για πρώτη φορά το 2015 ενώ από το 2016 άρχισαν να την εφαρμόζουν όλο και περισσότερες εταιρείες.
Πηγή: xrhstika.gr
Ειδήσεις και νέα απ’ την Ελλάδα και τον κόσμο στο Dokari.gr.
Ακολουθήστε το Dokari και στο κανάλι μας στο YouTube.
Ακολουθήστε το Dokari και στο Pinterest.
Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).
Black Friday (Μαύρη Παρασκευή) είναι το ανεπίσημο όνομα της ημέρας που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών στις Ηνωμένες Πολιτείες, δηλαδή η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου (μεταξύ 24-30 Νοεμβρίου), ημέρα η οποία έχει θεωρηθεί ως η αρχή της περιόδου των Χριστουγεννιάτικων αγορών στην χώρα από το 1952.