Στην παρουσίαση του νέου σήματος της ΠΑΕ ΠΑΟΚ προχώρησε την Τρίτη (11/6) το μεσημέρι ο σύλλογος της Θεσσαλονίκης.
Ο «Δικέφαλος του Βορρά» παρουσίασε το νέο σήμα, το οποίο είναι… επιχρυσωμένο, φέρνοντας μνήμες από το Βυζάντιο, όπου προέρχεται η ομάδα, ενώ όπως τόνισαν οι υπεύθυνοι της εταιρίας που ανέλαβε την σχεδίασή του, έχουν μεγαλώσει τα φτερά, ούτως ώστε να δίνει την αίσθηση για το πέταγμα του Δικέφαλου Αετού προς την επιτυχία.
Αρχικά, ο γνωστός καλλιτέχνης Διογένης Δασκάλου έκανε την εισαγωγή στην εκδήλωση, με μερικές αναφορές σε ιστορικά γεγονότα του «Δικέφαλου», αναφέροντας μεταξύ άλλων:
«Την τετραετία 1953-1957 βγήκε το σύνθημα ΠΑΟΚ και ξερό ψωμί γιατί οι φίλοι του ΠΑΟΚ έρχονταν στο γήπεδο από πρωί και έφευγαν το βράδυ. Το 1959 το γήπεδο εγκαινιάστηκε στο γήπεδο του ΠΑΟΚ. Το πρώτο σολντ άουτ έγινε με τον Ολυμπιακό. Η δύναμη του ΠΑΟΚ είναι οι οπαδοί του. Ο 12ος παίκτης. Εγώ θα αποχωρήσω για να δούμε το ρεζουμέ δεν το ξέρω ούτε εγώ». Στην συνέχεια, τον λόγο πήρε ο Λάζαρος Μπαξεβάνος, ο οποίος τόνισε: «Εμείς θέλουμε με το νέο σήμα να καταλάβουν όλοι τι σημαίνει ο ΠΑΟΚ. Η εταιρία μας είναι πολυβραβευμένη και οι άνθρωποι που το ανέλαβαν ήταν φίλοι του ΠΑΟΚ. Δεν ήταν δύσκολο να τους εξηγήσουμε τι σημαίνει ο ΠΑΟΚ. Αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι κάτι ασυνήθιστο. Προσπαθήσαμε να κρατήσουμε την καρδιά και του πυρήνα του ΠΑΟΚ ανέγγιχτο.
Από την πλευρά του, ο Αλέξης Χαραλαμπόπουλος εις εκ των εκπροσώπων της «Beetroot Design Group», υποστήριξε: «Είναι μια εξέλιξη του λογοτύπου. Οι παρεμβάσεις που θέλαμε να κάνουμε ήταν να έρθει το λογότυπο στο σήμερα. Ελπίζουμε να συντροφεύσει την ομάδα για πολλά χρόνια».
Και ο έτερος εκπρόσωπος της εταιρίας, Αλέξης Νίκου, σχολίασε: «Βελτιώσαμε τις γραμμές του αετού. Να ανοίξουμε λίγο τα φτερά να γίνει πιο δυναμικό το σχήμα. Για τη γραφή, επιλέξαμε μία γεωμετρική, δυνατή και μπορεί και διαχρονική. Η προσθήκη της χρυσής λωρίδας, έχει αναφορές στην ιστορία του ΠΑΟΚ με το Βυζάντιο, ενώ το χρυσό για τον αθλητισμό σημαίνει αριστεία. Αυτό θέλουμε για τον ΠΑΟΚ, να αριστεύσει και να είναι πάντα πρώτος». Στην συνέχεια, οι τρεις άνδρες απάντησαν στις ερωτήσεις των εκπροσώπων του Τύπου.
Αρχικά, ο υπεύθυνος μάρκετινγκ, Λάζαρος Μπεξαβάνος, ρωτήθηκε για το νέο σήμα: «Το εγχείρημα είναι μοναδικό για την Ελλάδα. Προχωρήσαμε σε μία μικρή αλλαγή. Δεν κάναμε κάθετα διαφορετικό. Θέλαμε κάτι ελαφρώς πιο σύγχρονο».
Μάλιστα, στην συγκεκριμένη ερώτηση απάντησαν και οι εκπρόσωποι της εταιρίας. Πρώτος μίλησε ο Αλέξης Νίκου, ο οποίος τόνισε: «Η γραφή του ΠΑΟΚ υπήρχε στο σήμα δύο φορές. Ήταν θέμα λειτουργικότητας. Θέλαμε να νιώθεις την αλλαγή, αλλά να μην καταλαβαίνεις. Θέλαμε να δείξουμε ότι ο ΠΑΟΚ αλλάζει προς τα μπροστά, αλλά μένει ως έχει». Από την πλευρά του, ο Γιάννης Χαραλαμπόπουλος σχολίασε: «Έχει επεκταθεί η αναγνωσιμότητα του λογότυπου. Έχουν διαμορφωθεί κάποιοι οπτικοί κανόνες και θα είναι το ένα και μοναδικό που θα χρησιμοποιείται».
Ερωτηθείς για το λόγο που δεν χρησιμοποιήθηκε το χρυσό χρώμα και στα γράμματα, απάντησε: «Δε θέλαμε να είναι το λογότυπο του ΠΑΟΚ και το λογότυπο του Βυζαντίου. Είναι σύγχρονο για μία σύγχρονη αθλητική ομάδα. Με το χρυσό χρώμα και την έντονη θέση της ημερομηνίας ίδρυσης του ΠΑΟΚ και με το Δικέφαλο Αετό, η αναφορά στο Βυζάντιο σε σχέση με την ιστορία του ΠΑΟΚ, υπάρχει. Η γραφή είναι σύγχρονη».
Από την δική του μεριά, ο Λάζαρος Βαξεβάνος, τόνισε: «Για το μάρκετινγκ στον ΠΑΟΚ και τις αλλαγές. Με εσωστρέφεια δεν υπάρχει κέρδος για τον ΠΑΟΚ. Μια μεγάλη συνεργασία είναι με τη συγκεκριμένη εταιρία. Όπως και η συνεργασία με άλλη αθλητική εταιρία. Όλο το χειμώνα δουλεύουμε πάνω σε αυτά και θα τα δείτε μέσα στο καλοκαίρι». Αναφορικά με το αν το νέο σήμα ήταν απόφαση της εταιρίας ή και των ανθρώπων του ΠΑΟΚ, ο υπεύθυνος μάρκετινγκ του «Δικέφαλου», ξεκαθάρισε: «Έγινε η έμπνευση των ανθρώπων που το επιμελήθηκαν. Το είδαν και κάποιοι άνθρωποι της διοίκησης και κάποιοι άνθρωποι από τους συνδέσμους και κάποιοι που δεν είναι και τόσο φανατικοί. Η σχεδίαση έγινε από τον περασμένο Δεκέμβριο».
Για το που στοχεύει ο ΠΑΟΚ προς τους οπαδούς, ο Λάζαρος Βαξεβάνος, ανέφερε: «Έχει πολλές συνιστώσες το target group του ΠΑΟΚ. Αυτούς που θέλουμε να προσεγγίσουμε πάλι είναι αυτοί οι οποίοι για κάποιους λόγους δεν έρχονται. Βλέπουν στην τηλεόραση, παθιάζονται με τον ΠΑΟΚ, αλλά δεν έρχονται στο γήπεδο. Αυτό είναι το target group μας. Αυτό που έχει αυτό το λογότυπο, είναι να του δώσουμε συναίσθημα. Συναίσθημα θα του δώσουμε μέσα από αγωνιστικές επιτυχίες. Είναι θέμα χρόνου να γίνει αυτό».
Τέλος, για τα γράμματα στο σήμα που παραπέμπουν σε κυριλλική γραφή, ο Αλέξης Νίκου, είπε: «Δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Η γραφή είναι ελληνική και θέλαμε να δώσουμε ένα πιο ρετρό τόνο, τόσο με τα γράμματα όσο και με το χρυσό χρώμα».