Η ταινία, στην οποία παρουσιάστηκε ο Σεμπάστιαν Σταν ως Τραμπ και ο Τζέρεμι Στρονγκ ως Ρεπουμπλικανός πράκτορας Ρόι Κον, φιλοξενεί μια σκηνή που προκαλεί σοκ στην οποία ο Τραμπ ρίχνει την Ιβάνα, την πρώτη του σύζυγο, στο πάτωμα και την επιτίθεται σεξουαλικά καθώς εκείνη ουρλιάζει να σταματήσει.
Ενώ η σκηνή έχει ήδη προκαλέσει διαμάχη, ο Τραμπ έσπασε σήμερα τη σιωπή του για την ταινία, η οποία κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ την Παρασκευή, ισχυριζόμενος ότι αυτός και η πρώην σύζυγός του, που έφυγε από τη ζωή το 2022, είχαν «εξαιρετικές σχέσεις… μέχρι την ημέρα που πέθανε ».
Ο Ντόναλντ Τραμπ έγραψε χαρακτηριστικά στο Truth Social: «Μια ΨΕΥΤΙΚΗ και ΤΑΞΙΚΗ Ταινία που γράφτηκε για μένα, που ονομάζεται The Apprentice (Έχουν καν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν αυτό το όνομα χωρίς έγκριση;), ελπίζουμε ότι θα «βομβαρδίσει». «Είναι μια φτηνή, συκοφαντική και πολιτικά αηδιαστική δουλειά, που έγινε ακριβώς πριν από τις Προεδρικές Εκλογές του 2024, για να προσπαθήσουν να βλάψουν το Μεγαλύτερο Πολιτικό Κίνημα στην Ιστορία της Χώρας μας, «MAKE AMERICA GREAT AGAIN!» «Η πρώην σύζυγός μου, η Ιβάνα, ήταν ένας ευγενικός και υπέροχος άνθρωπος και είχα μια εξαιρετική σχέση μαζί της μέχρι την ημέρα που πέθανε. Ο συγγραφέας αυτού του σωρού σκουπιδιών, ο Gabe Sherman, ένας ταπεινός και χωρίς ταλέντο hack, ο οποίος εδώ και πολύ καιρό ήταν ευρέως απαξιωμένος, το γνώριζε, αλλά επέλεξε να το αγνοήσει. Τόσο λυπηρό που τα ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ, όπως και οι άνθρωποι που συμμετέχουν σε αυτήν την ελπίδα αποτυχημένη επιχείρηση, επιτρέπεται να λένε και να κάνουν ό,τι θέλουν για να βλάψουν ένα Πολιτικό Κίνημα, το οποίο είναι πολύ μεγαλύτερο από οποιονδήποτε από εμάς».
Η σκηνή στο The Apprentice προήλθε από μια κατάθεση στο δικαστήριο που έδωσε η Ivana κατά τη διάρκεια του διαζυγίου της από τον Τραμπ το 1990, το οποίο αποκήρυξε αργότερα το 2015 κατά την πρώτη του προεδρική εκστρατεία.
Σύμφωνα με τον Χάρι Χερτ ΙΙΙ, ένας δημοσιογράφος που κάλυψε την υπόθεση, είπε ότι ο Τραμπ ήταν έξαλλος που μια «μείωση του τριχωτού της κεφαλής» που είχε ζητήσει για να εξαλείψει ένα φαλακρό σημείο ήταν επώδυνη.
Έξαλλος με την Ivana που συνέστησε τον χειρουργό, όπως είπε ο Hurt, ο Τραμπ τράβηξε μια χούφτα από τα μαλλιά της γυναίκας του και άρχισε να της επιτίθεται σεξουαλικά.
Το επόμενο πρωί, τη ρώτησε απειλητικά: «Πονάει;»
Σύμφωνα με τον συγγραφέα της ταινίας Γκάμπριελ Σέρμαν, «η σκηνή που περιέγραψε στα χαρτιά του διαζυγίου ήταν στην πραγματικότητα πολύ πιο γραφική και βάναυση από αυτή που δραματοποιήσαμε στην ταινία».
Τόσο ο Τραμπ όσο και ο χρηματοδότης της ταινίας Νταν Σνάιντερ, στενός δισεκατομμυριούχος φίλος του υποψηφίου των Ρεπουμπλικάνων, υπέβαλαν ανεπιτυχώς επιστολές παύσης και παραίτησης για να πάρουν την ταινία σε κονσέρβα.
Ο Σνάιντερ χρηματοδότησε την ταινία με την προσδοκία ότι θα απεικόνιζε θετικά τον Τραμπ.
Αλλά το ζευγάρι μπορεί να μην χρειάζεται να ανησυχεί μήπως δει κανείς την ταινία, δεδομένης της απογοητευτικής απόδοσης στο box office το Σαββατοκύριακο των εγκαινίων της.
Κέρδισε μόλις 1,58 εκατομμύρια δολάρια παρά τον προϋπολογισμό παραγωγής 16 εκατομμυρίων δολαρίων και την κυκλοφορία σε 1.750 αίθουσες.
Τα αποτελέσματα της ημέρας έναρξης ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακά, με την ταινία να κερδίζει περίπου 150.000 δολάρια την Πέμπτη.
Παρά αυτές τις προκλήσεις, η ταινία, με τον Σεμπάστιαν Σταν ως Τραμπ και τον Τζέρεμι Στρονγκ ως Ρεπουμπλικανό πράκτορα Ρόι Κον, έχει λάβει κυρίως θετικές κριτικές.
Εν τω μεταξύ, η εταιρεία παραγωγής Briarcliff Entertainment φέρεται να στοχεύει να τοποθετήσει την ταινία για βραβεία.
Σε μια εν πολλοίς θετική κριτική, οι New York Times χαρακτήρισαν την ταινία «χαρούμενα χυδαία» και ανέφεραν ότι υπήρχε μια «εκπληκτική» ομοιότητα μεταξύ των πρωταγωνιστών Sebastian και Jeremy και των ανδρών της πραγματικής ζωής που υποδύονται.
Η κριτικός Manohla Dargis έγραψε: «Κάθε ηθοποιός έχει κάνει ξεκάθαρα μια προσεκτική μελέτη του αντίστοιχου του χαρακτήρα του στην πραγματική ζωή, του τρόπου συμπεριφοράς του, του τρόπου με τον οποίο κινείται και ιδιαίτερα της φωνής του».
Και πρόσθεσε: «Η ταινία σε ενθαρρύνει να γελάσεις με τα άκρα του, τη ματαιοδοξία και την καυχησιά του, το μόνο πράγμα για το οποίο δεν σε προετοιμάζουν οι κινηματογραφιστές, ακόμα κι αν πρέπει να ξέρεις καλύτερα, είναι το μέγεθος της αμερικανικής τραγωδίας που ξετυλίγεται γρήγορα μπροστά σου».