Χωρίς Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα μείνει σήμερα Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2022 η Αθήνα λόγω απεργίας των εργαζομένων σε αυτά.
Στην 24ωρη απεργία που προκήρυξε το Εργατικό Κέντρο Αθήνας για την Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου συμμετέχουν σήμερα τα σωματεία εργαζομένων στις συγκοινωνίες της Αθήνας, με αφορμή νομοσχέδιο για τις ΔΕΚΟ του υπερταμείου.
Έτσι σήμερα δεν κυκλοφορούν λεωφορεία και τρόλεϊ από την έναρξη της βάρδιας μέχρι και τη λήξη της. Κατά πάσα πιθανότητα, θα κυκλοφορήσουν πάντως οι 60 λεωφορειακές γραμμές που έχουν παραχωρηθεί σε ΚΤΕΛ.
Στην απεργία συμμετέχουν και οι εργαζόμενοι ΜΕΤΡΟ, ΗΣΑΠ και Τραμ, σύμφωνα με την ανακοίνωση των σωματείων της ΣΤΑΣΥ. Οδηγοί και επιβατικό κοινό πρέπει να οπλιστούν με υπομονή καθώς τις ώρες αιχμής στις κεντρικές λεωφόρους θα επικρατεί… χάος!
Λύση σε αυτήν τη περίπτωση αποτελεί μόνο το ΙΧ και το ταξί ωστόσο, θα πρέπει να υπολογίσετε και την κίνηση στους δρόμους καθώς αρκετοί πολίτες που χρησιμοποιούν τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς θα πάρουν το αυτοκίνητο για να κινηθούν την ημέρα της απεργίας.
Στις κεντρικές λεωφόρους η κίνηση αναμένεται πολύ αυξημένη και οι οδηγοί θα κινούνται με πολύ χαμηλές ταχύτητες ενώ, και το πάρκινγκ – κυρίως στο κέντρο της Αθήνας – θα είναι δύσκολο. Όποιο μέσο και αν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε για να μετακινηθείτε την Τετάρτη θα πρέπει να οπλιστείτε με υπομονή και κυρίως να ξεκινήσετε λίγο νωρίτερα, ακόμα και για κοντινούς προορισμούς.
Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ αναφέρει:
«Ενώ η κοινωνία βιώνει, καθημερινά, τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ, με τις δραματικές αυξήσεις στη τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος, η Κυβέρνηση προωθεί τα σχέδιά της για την ιδιωτικοποίηση της Ε.Υ.Δ.Α.Π. και των εταιρειών Αστικών Συγκοινωνιών, όπως ο Ο.Α.Σ.Α., η ΣΤΑ.ΣΥ. και η Ο.Σ.Υ., αδιαφορώντας για τις συνέπειες από την κερδοσκοπική ασυδοσία, που θα υπάρξουν για το μέγιστο αγαθό, το νερό και τις Αστικές Συγκοινωνίες. Το νομοσχέδιο, που βρίσκεται στη Βουλή και υλοποιεί αυτόν το σχεδιασμό, για να διευκολύνει τις ιδιωτικοποιήσεις, προβλέπει και σειρά ρυθμίσεων, οι οποίες οδηγούν σε διάλυση τις εργασιακές σχέσεις, δημιουργούν εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων μέσα στον ίδιο εργασιακό χώρο και υπονομεύουν περισσότερο τον ρόλο των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
Συγκεκριμένα, οι νεοπροσληφθέντες εργαζόμενοι εξαιρούνται από τις Επιχειρησιακές Παράλληλα, σε ένα κρεσέντο παλαιοκομματισμού και εξυπηρέτησης πελατειακών σχέσεων με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο: α) περιορίζεται ο ρόλος του ΑΣΕΠ στις προσλήψεις προσωπικού, β) ενισχύονται οι προμήθειες σε απευθείας αναθέσεις και γ) ανοίγει η πόρτα προσλήψεων ακριβοπληρωμένων «golden boys» καθώς δίνεται η δυνατότητα προσλήψεων για θέσεις Γενικών Διευθυντών και Διευθυντών, υπονομεύοντας την υπηρεσιακή εξέλιξη του υπάρχοντος προσωπικού. Όλοι μαζί οι εργαζόμενοι στις Αστικές Συγκοινωνίες της πρωτεύουσας θα αγωνιστούμε, με όλες τιςδυνάμεις μας, για να αποτρέψουμε τη ψήφιση αυτού του εκτρωματικού νομοσχεδίου.
Συμμετέχουμε στην 24ωρη απεργία του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, την Τετάρτη 21-9-2022, καθώς και στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 12:00 στο Υπουργείο Οικονομικών.
Τα Δ.Σ». ΟΣΥ: Προσφυγή στη Δικαιοσύνη για την 24ωρη απεργία των εργαζομένων σε λεωφορεία και τρόλεϊ
Στη Δικαιοσύνη προσέφυγε χθες και η Διοίκηση της Ο.ΣΥ. Α.Ε. ζητώντας η αυριανή 24ωρη απεργία σε τρόλεϊ και λεωφορεία να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική.
Η Διοίκηση σε ανακοίνωσή της αναφέρει πως τα Σωματεία εργαζομένων της Εταιρίας εξήγγειλαν αιφνιδιαστικά την απεργία και δεν τηρήθηκαν οι νόμιμες προϋποθέσεις κήρυξης της απεργίας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Διοίκησης η εκδίκαση του αιτήματος αναμένεται να γίνει αύριο το πρωί. «Οι Οδικές Συγκοινωνίες ζητούν συγγνώμη από το επιβατικό κοινό για την ταλαιπωρία που αναμένεται να υποστεί αύριο κατά τις μετακινήσεις του στην Αττική» καταλήγει η ανακοίνωση της Διοίκησης της ΟΣΥ.
Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και διευκολύνεται η απόλυσή τους, ακόμα και ένα έχουν προσληφθεί ως αορίστου χρόνου. Επίσης, για πρώτη φορά, προβλέπεται η ύπαρξη σε αυτές τις εταιρείες «νοικιαζόμενων» εργαζόμενων.