Νέα προπαγάνδα των Τούρκων: «Η Ελλάδα διέπραξε 1.123 παραβιάσεις εναέριων και υδάτινων συνόρων»

Εξακολουθούν να προκαλούν καθημερινά οι Τούρκοι και πλέον κατηγορούν την Ελλάδα για 1.123 παραβιάσεις του εναέριου χώρου και των παράκτιων υδάρων τους. 

Δημοσίευμα της αγγλόφωνης έκδοσης της Daily Sabah αναφέρει πως στις 2 Σεπτεμβρίου ελληνικά F-16 πέταξαν πάνω από την Σαμψούντα.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα των Τούρκων: «Η Ελλάδα έχει εμπλακεί σε 1.123 παραβιάσεις του εναέριου χώρου και των παράκτιων υδάτων της Τουρκίας μέχρι στιγμής φέτος, καθώς οι εντάσεις μεταξύ των δύο χωρών αυξάνονται και πάλι με αμοιβαίες κατηγορίες για παραβιάσεις δικαιωμάτων.

Οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις παρενόχλησαν τουρκικά αεροσκάφη σε πτήσεις αποστολής κλειδώνοντας το ραντάρ για 3.372 δευτερόλεπτα σε 14 ξεχωριστά περιστατικά από τις 15 Αυγούστου μέχρι σήμερα, σύμφωνα με πηγές του τουρκικού Υπουργείου Άμυνας την Κυριακή.

Παρά τις εκκλήσεις της Άγκυρας για λύση των προβλημάτων στο πνεύμα των σχέσεων καλής γειτονίας και συμμαχίας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, η Αθήνα συνεχίζει τις προκλήσεις, τις επιθετικές ενέργειες και τη ρητορική και την παράνομη στάση της.

Οι πηγές επεσήμαναν ότι το 2021, η Ελλάδα είχε πραγματοποιήσει 1.616 παραβιάσεις του τουρκικού εναέριου χώρου και των χωρικών υδάτων.

Προσπαθώντας να κλιμακώσουν τις εντάσεις στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις παρενόχλησαν τα τουρκικά αεροσκάφη κλειδώνοντας στα ραντάρ των αεροσκαφών τους για 3.372 δευτερόλεπτα τα τουρκικά αεροπλάνα σε 14 ξεχωριστά περιστατικά από τον Αύγουστο.

Στην 1η Σεπτεμβρίου η Ελλάδα παρενόχλησε ένα αεροσκάφος θαλάσσιας περιπολίας που εκτελούσε την αποστολή “επιχείρηση ναυτικής Φρουράς του ΝΑΤΟ” στα νότια της Ρόδου.

Οι πηγές ανέφεραν επίσης ότι η Τουρκία ανταπέδωσε την παρενόχληση και τις παραβιάσεις ως μέρος των αρχών αμοιβαιότητας και χαρακτήρισε τις δικαιολογίες της Ελλάδας για αυτές τις παραβιάσεις, όπως “η μη κοινοποίηση του σχεδίου πτήσης κατά την είσοδο στο FIR Αθηνών (περιοχή πληροφοριών πτήσεων)” ως αντίθετη προς το διεθνές δίκαιο.

Η Ελλάδα ενήργησε αντίθετα με τη Σύμβαση του Σικάγου, η οποία ρυθμίζει τις διεθνείς αεροπορικές μεταφορές, θεωρώντας την περιοχή FIR ως περιοχή κυριαρχίας της και απαιτώντας σχέδια πτήσης από τα αεροπλάνα» τονίζεται, μεταξύ άλλων, στο τουρκικό δημοσίευμα της Daily Sabah.

Exit mobile version