Θύματα που εξαπατήθηκαν στο Ίντερνετ περιγράφουν την εμπειρία τους
«Μου ήρθε 30 του μηνός ένα mail, μπήκα μέσα και έλεγε ότι σε περίπτωση που δεν κάνω αναβάθμιση θα παγώσει ο λογαριασμός μου και δε θα μπορώ να προβώ σε κινήσεις. Μπήκα μες στο λογισμικό, έβαλα τους κωδικούς από το e-banking και με τρεις κινήσεις μου πήραν 916 ευρώ» εξομολογείται θύμα της διαδικτυακής απάτης με την τεχνική ηλεκτρονικού «ψαρέματος» – phishing μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφωνικών μηνυμάτων.
«Ήταν τα λεφτά με τα οποία περνάω το μήνα μου, ήταν το επίδομα ανεργίας που παίρνω, με αποτέλεσμα να μη μπορώ να βγάλω το μήνα έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα», είπε μιλώντας στον ΣΚΑΙ η κυρία Σοφία Λεοντίου.
Με τη μέθοδο του ψαρέματος οι απατεώνες στέλνουν ένα μέιλ και λένε ότι ο λογαριασμός έχει παραβιαστεί και θα πρέπει τα θύματα να ξαναβάλουν τους κωδικούς τους. Τότε αποκτούν πρόσβαση στην τράπεζα των θυμάτων. Μια άλλη γυναίκα που έπεσε θύμα phishing δήλωσε: «Έλαβα στο κινητό μου ένα ηλεκτρονικό μήνυμα σαν υπηρεσία ασφάλειας της Τράπεζας στην οποία έχω τα χρήματά μου, θεώρησα ότι είναι κάτι το αυτοματοποιημένο, δε σκέφτηκα ότι πιθανότατα έχουν χακαριστεί κάποια βήματα στη διαδικασία του εμβάσματος εντός της Τράπεζας. Με το που το καταχώρησα άνοιξε ένα νέο παράθυρο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα όπου η Τράπεζα με ενημέρωνε ότι μόλις είχα εκτελέσει μεταφορά ποσού 1500 ευρώ».
Η δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος και οι τράπεζες ζητούν από τους πολίτες που λαμβάνουν τέτοια ύποπτα μέιλ, να καταγγέλλουν απευθείας το συμβάν και σε καμία περίπτωση να μην καταχωρούν τους κωδικούς των λογαριασμών τους.