Black Friday 2020: Κάποιες πολύ άσχημες και περίεργες πρακτικές έχουν υιοθετήσει αρκετά καταστήματα ενόψει Black Friday, με τους καταναλωτές να πέφτουν θύματα επιτήδειων
Σε συγκεκριμένη μεγάλη εταιρία ηλεκτρονικών ειδών μπορεί κανείς να δει μέσα από την σελίδα της στο facebook σοβαρότατες καταγγελίες καταναλωτών για τιμές σε είδη που ενώ πριν το lockdown είχαν μπει σε προσφορές ή εκπτώσεις, εμφανίζονται λίγες μέρες μετά ακόμα και με 50% αύξηση τιμής!
Οι καταναλωτές εκφράζουν την οργή τους προς την συγκεκριμένη εταιρία με παραδείγματα των συσκευών που ήθελαν να αγοράσουν και που φυσικά είχαν παρακολουθήσει και καταγράψει την πορεία των τιμών τους και κατά την εκπτωτική περίοδο με αποτέλεσμα να μπορούν να κάνουν συγκρίσεις και να πέφτουν απο τα σύννεφα.
Σε κάποιες περιπτώσεις η εταιρία απαντά συγκεκριμένα τυποποιημένα μηνύματα οτι οι τιμές διαμορφώνονται ανάλογα αλλά οι καταναλωτές αποδεικνύουν οτι τελικά έχουν και στο χωριό τους την δυνατότητα να συγκρίνουν και να επιλέγουν. Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πρόεδρος του Διεθνούς Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας Μανώλης Σφακιανάκης αναφέρθηκε στις παγίδες που κρύβουν για τους καταναλωτές διάφορες ιστοσελίδες που περιέχουν υποτιθέμενες προσφορές.
Εξήγησε ότι η πλέον ασφαλής μέθοδος είναι οι αγορές να γίνονται από γνωστές εταιρίες και όχι από ιστοσελίδες αγνώστου προελεύσεως.
«Ο καταναλωτής θα πρέπει πριν ξεκινήσει τις αγορές του να ψάξει να βρει αν υπάρχουν σχόλια και πληροφορίες για τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Αυτή είναι μια ασφαλής μέθοδος για να προφυλαχθούμε», είπε ο κ. Σφακιανάκης. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι καταναλωτές πρέπει να χρησιμοποιούν πάντα προπληρωμένη κάρτα και όχι την πιστωτική τους ώστε να μην χάσουν πολλά χρήματα στην περίπτωση που παγιδευτούν.
Αν πάντως πέσουν θύματα επιτηδείων τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν είναι τα εξής:
Κλείνοντας, ο κ. Σφακιανάκης προέτρεψε τους καταναλωτές να μην παρασύρονται από μεγάλες προσφορές διότι έτσι κινδυνεύουν να χάσουν τον έλεγχο και να αγοράσουν προϊόντα που στην πραγματικότητα δεν χρειάζονται. Τέλος και στην περίπτωση των αγορών από το διαδίκτυο κάλεσε τους χρήστες του διαδικτύου να μην ανοίγουν τα μηνύματα που έχουν μπει στην κατηγορία «Ανεπιθύμητα».
Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων συστήνει στους καταναλωτές να ειναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις αγορές τους εκείνη την ημέρα.
Ειδικότερα, μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει: Την ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κ.λπ.).
Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος. Ακόμα, επισημαίνεται:
Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού. Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής, κατά την καταχώριση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας, μια κλειδαριά πάνω αριστερά στο browser, και η διεύθυνση που αρχίζει με https://. Επίσης, συστήνεται στους καταναλωτές:
Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.
Πηγή: xrhstika.gr
Black Friday 2020: Τα καταστήματα που συμμετέχουν
Black Friday 2020: Είδη ένδυσης & ομορφιάς
Black Friday 2020: Τι πρέπει να προσέξετε για τις αγορές σας
Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).