Η εντυπωσιακή συμμετοχή εκπροσώπων της τοπικής κοινωνίας, φορέων και επιστημόνων απέδειξε για άλλη μια φορά ότι όλοι έχουν αγκαλιάσει το όραμα του Δήμου και συνέβαλε στη διεξαγωγή μιας γόνιμης συζήτησης ώστε να προσδιοριστούν οι ενέργειες που θα επιτρέψουν στα Ιωάννινα να αποτελέσουν μία από τις 100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις το 2030.
Όπως υπογράμμισε ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, Δημήτρης Παπαγεωργίου, «η πόλη μας, ως μια εκ των έξι ελληνικών δήμων που έχουν επιλεγεί, πορεύεται προς τις 100 κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις της Ευρώπης μέχρι το 2030 και αυτή η διαδρομή δεν αφορά μόνο την εκάστοτε Δημοτική Αρχή, αλλά όλους τους Φορείς και τους κατοίκους της πόλης μας, σε μια ομαδική προσπάθεια για ένα καλύτερο μέλλον».
Η συζήτησε ακολούθησε τους 4 άξονες που απαρτίζουν τον οδικό χάρτη μετεξέλιξης των Ιωαννίνων σε μια πόλη σύγχρονη, βιώσιμη και ανθεκτική, που «ακολουθεί τις καλύτερες παγκόσμιες πρακτικές, αλλά ταυτόχρονα διατηρεί και αναδεικνύει τα μοναδικά χαρακτηριστικά της», όπως τόνισε ανοίγοντας την εκδήλωση ο κ. Παναγιώτης Βουλέλλης, European Climate Pact Ambassador, μέλος της επιστημονικής επιτροπής Εμπειρογνωμόνων της ΓΓΣΑΠ του ΥΠΕΝ σε θέματα Κλιματικής Ουδετερότητας.
Ο πρώτος άξονας αφορούσε τον πολεοδομικό σχεδιασμό και την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων στον Δήμο, με τις προτάσεις να επικεντρώνονται στην εγκατάσταση συστημάτων χαμηλών ή και μηδενικών ρύπων στα κτίρια, όπως γεωθερμικά και φωτοβολταϊκά, τους ενεργειακούς ελέγχους και πιστοποιήσεις και την ανανέωση και ενίσχυση των πνευμόνων πρασίνου γύρω από την πόλη με είδη ανθεκτικά στην κλιματική αλλαγή, που προσφέρουν ταυτόχρονα τη μέγιστη απορρόφηση άνθρακα.
Προτάσεις κατατέθηκαν επίσης σχετικά με τον αστικό σχεδιασμό και το πράσινο, που θα προσαρμοστεί στο γεωγραφικό ανάγλυφο της πόλης με τις μεγάλες υψομετρικές διαφορές. Στόχος είναι να σχεδιαστούν πράσινες διαδρομές που θα συνδέουν την πόλη με τη λίμνη, να δημιουργηθούν θεματικές περιοχές, όπως και μια παραλίμνια διαδρομή, και να ανανεωθούν οι υφιστάμενες συνδέσεις (δημόσιες σκάλες) με την παράλληλη δημιουργία νέων (ανελκυστήρες, τελεφερίκ).
Σημαντικό θέμα συζήτηση αποτελέσαν και οι μεταφορές και η βιώσιμη κινητικότητα, με κεντρικές προτάσεις τη βελτίωση των υποδομών για τους πεζούς και τους ποδηλάτες, την ενίσχυση της αστικής συγκοινωνίας τόσο στην πόλη όσο και στη λίμνη, την επένδυση σε οχήματα φιλικά προς το περιβάλλον και τη δημιουργία καθαρών εμπορευματικών μεταφορών.
Ο άξονας με αντικείμενο την κυκλική οικονομία περιελάμβανε προτάσεις σχετικά με την αποτελεσματική ανακύκλωση και επαναχρησιμοποιήση υλικών , τη διαχείριση αποβλήτων, τον ψηφιακό μετασχηματισμό της αποκομιδής και διαχείρισης απορριμμάτων, την υποστήριξη των επιχειρήσεων για την υιοθέτηση του μοντέλου κυκλικής οικονομίας και την πιλοτική εφαρμογή κυκλικής οικονομίας στο Νησί της Παμβώτιδας, μαζί με την ενεργειακή αυτονομία.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με σύνοψη των συμπερασμάτων από τον συντονιστή της ομάδας έργου τον Κώνσταντίνο Καρατσώλη, ∆ικηγόρο με ειδίκευση το ∆ίκαιο Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας. Ο κ. Καρατσώλης στάθηκε στη σπουδαιότητα της αποστολής «Ιωάννινα 2030», στις ευκαιρίες που δημιουργούνται για τους πολίτες, καθώς και στην αξιοσημείωτη συνεργασία μεταξύ των Φορέων και κατοίκων.
Ακολουθήστε το dokari.gr στο Google News!