Οι πτήσεις πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό αποφεύγονται από τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες για τις περισσότερες πτήσεις, επειδή συνήθως δεν έχει νόημα να πετάξουν πάνω από αυτόν, όταν υπάρχουν μικρότερες και ασφαλέστερες διαδρομές.
Ο Ειρηνικός Ωκεανός είναι επίσης πιο απομακρυσμένος και λιγότερο ασφαλής από τον Ινδικό και τον Ατλαντικό Ωκεανό, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι πιθανότητες συντριβής ενός αεροπλάνου. Αν και υπάρχουν εξαιρέσεις, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους, δεν πετούν πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Οι περισσότερες εμπορικές αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν πτήσεις μεταξύ της Ανατολικής Ασίας και της Αμερικής δεν πετούν πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό, λόγω κόστους και ανησυχιών για την ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένων των ταραχώδων καιρικών συνθηκών, οι οποίες μπορεί να είναι επικίνδυνες για την πτήση πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό. Ωστόσο, αυτός δεν είναι ο μόνος λόγος που τα αεροπλάνα δεν πετούν πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Οι αεροπορικές εταιρείες προτιμούν να πετούν σε “καμπύλες” διαδρομές πάνω από την ξηρά αντί να διασχίζουν ωκεανούς. Οι καμπύλες διαδρομές πάνω από την ξηρά είναι γενικά συντομότερες από τις ευθείες διαδρομές πάνω από τον ωκεανό. Όταν ένα αεροπλάνο πετάει από τις Ηνωμένες Πολιτείες προς την Ιαπωνία, για παράδειγμα, θα είχε τη συντομότερη, και πιο αποδοτική σε καύσιμα, πτήση από το να πετάξει πάνω από μια καμπύλη διαδρομή πάνω από τον Καναδά και την Αλάσκα. Η έννοια των καμπύλων διαδρομών μπορεί να είναι δύσκολο να γίνει κατανοητή σε έναν επίπεδο χάρτη, αλλά σύντομα γίνεται ξεκάθαρη αν κοιτάξετε έναν παγκόσμιο χάρτη.
Οι καμπύλες διαδρομές συμβάλλουν επίσης στη μείωση του κόστους λειτουργίας των πτήσεων, μειώνοντας έτσι τις τιμές των εισιτηρίων για τους καταναλωτές και διατηρώντας τα αεροπορικά ταξίδια πιο προσιτά. Η επιλογή να μην πετάξουν πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό εξοικονομεί στις αεροπορικές εταιρείες τόσο καύσιμα όσο και χρόνο, γεγονός που τελικά αυξάνει την κερδοφορία των αεροπορικών εταιρειών και είναι εξαιρετικό για τους επιβάτες που πληρώνουν λιγότερα χρήματα για τα εισιτήρια και περνούν λιγότερο χρόνο στο αεροπλάνο. Από πρακτική άποψη, είναι λογικό για όλες τις αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ανατολική Ασία και την Αμερική να μην πετούν πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Οι περισσότερες πτήσεις σχεδιάζονται έτσι ώστε να ελαχιστοποιείται ο χρόνος πτήσης πάνω από υδάτινες μάζες, δεδομένου ότι οι καταιγίδες είναι πιθανότερο να εκδηλωθούν πάνω από το νερό παρά από την ξηρά.
Ο καιρός πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό είναι συχνά ταραχώδης και υπάρχουν πολλές καταιγίδες σε μέρη του Ειρηνικού, οπότε δεν είναι ένα ασφαλές περιβάλλον για να πετάξει ένα αεροπλάνο. Οι χερσαίες διαδρομές από τον Καναδά και την Αλάσκα προτιμώνται για τις περισσότερες πτήσεις από την Αμερική προς την Ανατολική Ασία, καθώς ο καιρός εκεί είναι πιο ήρεμος. Ο Ειρηνικός Ωκεανός απλά δεν είναι ιδανικός για αεροπορικά ταξίδια.
Ένας άλλος λόγος για τον οποίο τα αεροπλάνα δεν πετούν πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό είναι τα θαλάσσια ρεύματα, τα οποία είναι ένα σύνολο από ρεύματα αέρα που περιφέρονται γύρω από τη Γη αρκετά μίλια πάνω από την επιφάνεια του πλανήτη. Αυτά τα ρεύματα αέρα κυμαίνονται κυρίως από τη Δύση προς την Ανατολή λόγω της περιστροφής της Γης.
Η πτήση προς την ίδια κατεύθυνση με ένα ρεύμα τζετ μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο και καύσιμα για ένα αεροσκάφος, αλλά η πτήση ενάντια σε ένα ρεύμα τζετ προκαλεί επικίνδυνες αναταράξεις και πιθανή ζημιά σε ένα αεροσκάφος. Η διαδρομή του πολικού ρεύματος Jet περνάει πάνω από την ενδοχώρα του Καναδά και της Αλάσκας, που είναι η ίδια διαδρομή που ακολουθούν οι περισσότερες πτήσεις στην περιοχή αυτή.
Όταν πετάτε πάνω από ένα τεράστιο υδάτινο σώμα, όπως ο Ειρηνικός Ωκεανός, δεν υπάρχει ασφαλές μέρος για αναγκαστική προσγείωση. Έτσι, από αυτή την άποψη, δεν είναι ασφαλές να πετάτε πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Οι διασώστες θα είχαν πολύ λίγες πιθανότητες να εντοπίσουν και να διασώσουν τα μέλη ενός αεροπλάνου που συνετρίβη στον Ειρηνικό Ωκεανό, αν υποθέσουμε ότι κάποιος από τους επιβαίνοντες κατάφερε να επιβιώσει από μια τέτοια αναγκαστική προσγείωση. Επομένως, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες προτιμούν να πετούν πάνω από την ξηρά για τον λόγο αυτό, καθώς είναι ασφαλέστερο να προσγειωθεί το αεροπλάνο σε σταθερό έδαφος, κατά προτίμηση κοντά σε αεροδρόμιο όπου υπάρχουν διαθέσιμες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.
Εξαιρέσεις για τα αεροπλάνα που πετούν πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό
Μια πτήση υπερειρηνικού είναι όταν ένα αεροσκάφος διασχίζει τον Ειρηνικό Ωκεανό από την Ασία ή την Αυστραλία προς την Αμερική ή αντίστροφα. Οι πτήσεις του Ειρηνικού δεν είναι τόσο συχνές όσο οι υπερατλαντικές, αλλά οι πτήσεις του Ειρηνικού είναι εμπορικά διαθέσιμες από τη δεκαετία του 1930. Το Boeing 747 είναι ένα από τα κυριότερα αεροπλάνα που χρησιμοποιούνται στις δια-Ειρηνικές πτήσεις λόγω της μεγάλης χωρητικότητας επιβατών και της αποδοτικότητας καυσίμων, που του επιτρέπουν να πετάει συνεχώς πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό.