Μια νέα μελέτη που διεξήχθη σε δύο πανεπιστήμια στον Ισημερινό βρήκε μια σχέση μεταξύ της χρήσης ηλεκτρονικού τσιγάρου και των χαμηλών βαθμολογιών γνωστικών λειτουργιών.
Συγκεκριμένα οι φοιτητές που ατμίζουν μπορεί να βλάπτουν την ικανότητά τους να μαθαίνουν, να θυμούνται και να επιλύουν προβλήματα.
Οι ερευνητές εξέτασαν εκατοντάδες Ισπανούς φοιτητές, ηλικίας 16 έως 30 ετών. Συγκεκριμένα οι 64 από αυτούς άτμιζαν, ενώ 31 κάπνιζαν τσιγάρα. Οι υπόλοιποι έκαναν και τα δύο ή τίποτα.
Τα αποτελέσματα ήταν πως οι μαθητές που έκαναν μόνο άτμισμα σημείωσαν διάμεσο 24 και χαμηλό 16. Οι ερευνητές λένε ότι οτιδήποτε κάτω από 25 μπορεί να υποδηλώνει γνωστική εξασθένηση.
Το άτμισμα και το κάπνισμα μαζί συνδέθηκαν με τις χαμηλότερες βαθμολογίες διάμεσος 24 και χαμηλός 8. Οι μαθητές που δεν κάπνιζαν ή δεν άτμιζαν ήταν οι μόνοι των οποίων η διάμεση γνωστική λειτουργία ήταν στο φυσιολογικό εύρος.
Ο κύριος συγγραφέας αναφέρει πως αυτά τα ευρήματα είναι ανησυχητικά δεδομένης της δημοτικότητας του ατμίσματος στην πανεπιστημιούπολη. «Τα ηλεκτρονικά τσιγάρα με έως και 20.000 ρουφηξιές υποτίθεται ότι διαρκούν τρεις μήνες, αλλά βρήκαμε ότι πολλοί μαθητές τα τελείωσαν πριν από τον πρώτο μήνα και άρχισαν να χρησιμοποιούν άλλα».
Τέλος προηγούμενη έρευνα είχε βρει πως το κάπνισμα μπορεί να επηρεάσει τη γνωστική λειτουργία μειώνοντας τον όγκο του εγκεφάλου και στένωση των αιμοφόρων αγγείων, ενώ η νικοτίνη μπορεί να βλάψει τα εγκεφαλικά κύτταρα.
Πηγή: Annual Meeting of the American Neurological Association (ANA)
Ακολουθήστε το dokari.gr στο Google News!