Από την 1η Ιανουαρίου όντως οι τιμές χονδρεμπορικής του ρεύματος πήραν την κατιούσα. Από 102 το Γενάρη πέσαμε σταδιακά στα 97, στα 72, στα 67 ευρώ η μεγαβατώρα, είπε στο ΕΡΤNEWS ο αντιπρόεδρος του κλάδου Ενέργειας της ΡΑΑΕΥ Δημήτρης Φουρλάρης.
Οι πάροχοι λένε ότι υπάρχει κάποιος συντελεστής κανονικοποίησης που είναι αρκετά υψηλός, που σημαίνει έχουν μεγάλες απώλειες, μη τεχνικές απώλειες του δικτύου διανομής, που σημαίνει ρευματοκλοπές, και δεν μπορούν να τις επωμίζονται και κατά συνέπεια θεωρούν ότι πιθανά δεν μπορούν να συμπιέσουν περισσότερο τις τιμές τους.
Αυτό η Ρυθμιστική Αρχή θα το ελέγξει κατά πόσο ισχύει. Εγώ δεν βλέπω άλλο λόγο να μην συμπιεστούν οι τιμές της λιανικής έτι περαιτέρω.
Οι τιμές λιανικής πέσανε. Αυτό το μήνα θεωρούν οι πάροχοι ότι δεν μπορούν να τις συμπιέσουν ακόμη περισσότερο. Περιμένουμε να τις δούμε σήμερα αναλυτικά για να βγάλουμε και εμείς τα συμπεράσματα μας.
Προφανώς θα γίνει έλεγχος, αλλά σας λέω η αγορά είναι απελευθερωμένη. Αν κάποιοι πάροχοι ενδιαφέρονται να αυξήσουν τη μερίδα των καταναλωτών που έχουν στην αγορά, οφείλουν να συμπιέσουν κι άλλο τις τιμές τους.
Ανά πάσα ώρα και στιγμή ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να αποχωρήσει από κάποιον πάροχο και να πάει σε άλλον.
Αναφερόμενος στους καταναλωτές είπε ότι η μετάβαση στα χρωματιστά τιμολόγια, στον χρωματιστό κώδικα ήταν τρομερά επιτυχημένη.
Το δηλώνω απερίφραστα γιατί με αυτό τον τρόπο κατορθώσαμε να ευαισθητοποιήσουμε τους καταναλωτές, να τους κάνουμε ενεργούς καταναλωτές να ψάχνουν τα τιμολόγια, γιατί ουσιαστικά χρωματικός κώδικας τα κατηγοριοποίησε.
Εκπαιδεύσαμε επί της ουσίας με τον χρωματιστό κώδικα τους καταναλωτές, να γίνουν πιο ευφυείς και πιο ενήμεροι.
Όταν τελειώσει η διαβούλευση για τον νέο Ενεργειακό Κώδικα, σε ένα μήνα περίπου, θα υπάρξει και ενεργειακός ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ είπε, για αποτροπή του «ενεργειακού τουρισμού»
Αν ένας καταναλωτής είναι σε μία τρέχουσα σύμβαση, δηλαδή είναι σε έναν πάροχο και δεν φεύγει, δεν πάει να μεταπηδήσει στον επόμενο, και έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές, τότε εντός δέκα ημερών του ζητάει ο πάροχος διακανονισμό.
Αν δεν τον αποδεχτεί το διακανονισμό, μετά είκοσι μέρες, ενώ παραμένει σε αυτή τη σύμβαση, ο πάροχος μπορεί να δώσει εντολή απενεργοποίησης. Αν όμως φύγει και πάει σε άλλο πάροχο, τότε δεν μπορεί να τον απενεργοποιήσει.
Διατηρούμε το θεμελιώδες δικαίωμα του καταναλωτή να αλλάζει όποτε θέλει πάροχο, αλλά από την άλλη προσπαθούμε να διορθώσουμε την καταχρηστική συμπεριφορά καταναλωτών, οι οποίοι είναι οι στρατηγικοί κακοπληρωτές, να διογκώνουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, γιατί εν τέλει αυτά επιβαρύνουν όλους τους καταναλωτές.
Ολες οι ειδήσεις στο Dokari.gr.
Πηγή φωτογραφίας – depositphotos.com