Μηχανικοί αυτοκινήτου μοιράζονται τα 10 πράγματα που δεν πρέπει ποτέ να κάνεις στο αυτοκίνητο σου!

Δώστε προσοχή! 

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν πάρα πολλά χαρακτηριστικά ασφαλείας, αποκλείοντας έτσι πιθανές αντιφατικές εντολές. Προειδοποιούν τον οδηγό για πιθανά προβλήματα ή κινδύνους και λειτουργούν πάντα άψογα.

Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν πράγματα που δεν πρέπει ποτέ να κάνετε στο αυτοκίνητό σας, όπως συστήνουν οι μηχανικοί αυτοκινήτων.

Εμείς επιλέξαμε τις πιο σημαντικές από τις συστάσεις τους και σας παρουσιάζουμε παρακάτω, τι δεν πρέπει να κάνετε ποτέ με το αυτοκίνητό σας.

Μην πιέζετε το κουμπί “εκτός κινητήρα” (off engine) κατά την οδήγηση

Εάν τύχει να το πατήσετε κατά λάθος ενώ οδηγείτε κι ενώ έχετε αναπτύξει υψηλή ταχύτητα, δε θα συμβεί τίποτα κακό. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν πολλά χαρακτηριστικά ασφαλείας για να αποτρέψουν τέτοιου είδους καταστάσεις. Ωστόσο, δεν πρέπει να το πατήσετε.

Μην επιλέξετε “reverse” (αντιστροφή) κατά την οδήγηση

Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να αποφύγετε είναι να επιλέξετε “reverse” κατά την οδήγηση. Παρόλο που το σύστημα του υπολογιστή στο αυτοκίνητό σας θα πρέπει να αγνοήσει την εντολή αυτή και πιθανόν δε θα συμβεί τίποτα, δε θα ήταν καλή ιδέα να το κάνετε.

Μην επιλέξετε “park” κατά την οδήγηση

Μην το δοκιμάσετε. Ο υπολογιστής του αυτοκινήτου σας θα μπλοκάρει αυτήν την εντολή για λόγους ασφάλειας, αλλά οι αντικρουόμενες εντολές μπορεί τελικά να προκαλέσουν βλάβη στο αυτοκίνητό σας.

Μην βάζετε πάρα πολλά κλειδιά στο μπρελόκ με το κλειδί του αυτοκινήτου

Τα πολλά κλειδιά μπορεί να είναι αρκετά βαριά και το βάρος τους θα μπορούσε ενδεχομένως να καταστρέψει τον διακόπτη εκκίνησης με την πάροδο του χρόνου. Διαχωρίστε τα και κρατήστε λίγα μόνο κλειδιά στον κρίκο του μπρελόκ του αυτοκινήτου.

Αλλάξτε τα λάδια

Ακολουθήστε τις προδιαγραφές του κατασκευαστή σχετικά με τη συχνότητα αλλαγής του λαδιού. Ο κανόνας αυτός ισχύει ιδιαίτερα για τα ολοκαίνουργια αυτοκίνητα. Μερικοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν πολύ λεπτόρευστο λάδι όταν τα αυτοκίνητα βγαίνουν από το εργοστάσιο. Αυτό το λάδι ΠΡΕΠΕΙ να αλλάξει σε περίπου 1.000 χλμ.

Μη γεμίζετε υπερβολικά τη μηχανή

Ο μηχανικός έρχεται πάντοτε με τη ράβδο μέτρησης στάθμης λαδιού, που δείχνει το σημείο πληρότητας. Γεμίστε το μέχρι σε αυτό το επίπεδο κι όχι μέχρι την κορυφή, γιατί αυτό θα είναι καταστροφικό και τα αυτοκίνητο θα βγάλει καπνό από όλες τις γωνίες του.

Μην περιμένετε να αδειάσει εντελώς η δεξαμενή καυσίμων

Ακόμη και η καθαρότερη βενζίνη έχει μερικά μικρά σωματίδια μέσα της και η βαρύτητα τα κρατάει στο κάτω μέρος του ντεπόζιτου της βενζίνης. Εάν όταν οδηγείτε αναπτύσσετε μεγάλη ταχύτητα , τότε τα σωματίδια αυτά αναρροφώνται στον κινητήρα. Σε γενικές γραμμές, είναι μια καλή πρακτική να βάζετε βενζίνη στο αυτοκίνητο, όταν ο δείκτης δείξει περίπου το ένα τέταρτο της δεξαμενής.

Μην αγνοείτε τα προειδοποιητικά σημάδια

Δεν είναι όλα τα προειδοποιητικά σήματα ίδια για όλα τα αυτοκίνητα. Ένα πράσινο (ή μερικές φορές μπλε) σήμα αποτελεί ένδειξη ότι ένα συγκεκριμένο σύστημα είναι ενεργοποιημένο. Ένα κίτρινο σύμβολο δείχνει κανονικά ότι κάτι πρέπει να ελεγχθεί. Το κόκκινο σήμα φανερώνει ένα σοβαρό πρόβλημα και πρέπει να σταματήσετε το συντομότερο δυνατό, επειδή το αυτοκίνητο μπορεί να μην είναι ασφαλές για οδήγηση. Σε γενικές γραμμές, εάν σβήσει μια προειδοποιητική λυχνία στον πίνακα οργάνων, μην την αγνοήσετε και καλέστε έναν μηχανικό το συντομότερο δυνατό.

Ελέγξτε την πίεση των ελαστικών

Μια ακόμη καλή συμβουλή είναι να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών σας κάθε λίγο καιρό. Εάν βλέπετε ότι ένα ελαστικό είναι επίπεδο σαν τηγανίτα έστω και για λίγο, πρέπει να το ελέγξετε αμέσως. Η οδήγηση με μη γεμισμένα ελαστικά είναι πολύ επικίνδυνη. Επιπλέον, αυτό κάνει τα ελαστικά να φθείρονται πολύ γρήγορα.

Ελέγξτε την ισορροπία των τροχών

Πηγαίνετε το αυτοκίνητο σε ένα συνεργείο και ζητήστε από τους μηχανικούς να ελέγξουν την ισορροπία και την ευθυγράμμιση των τροχών του. Εάν οι τροχοί είναι εκτός ισορροπίας, τότε δεν έχετε κάνει καλό έλεγχο του αυτοκινήτου σας.

Exit mobile version