ΔΕΗ Λογαριασμοί 2020: Χαράς ευαγγέλια για χιλιάδες καταναλωτές του δικτύου της ΔΕΔΔΗΕ καθώς μέσα στις επόμενες ημέρες επιστρέφονται χρήματα!
Μέσω της διαδικτυακή εφαρμογής για την ενημέρωση των οικιακών καταναλωτών που δικαιούνται επιστροφή χρημάτων στους λογαριασμούς τους μέσω του τέλους 1% που παρακρατείται από τα αιολικά πάρκα ανήρτησε στην ιστοσελίδα του ο ΔΕΔΔΗΕ.
Όπως ενημέρωσε η Ελληνική Επιστημονική Ένωση Αιολικής Ενέργειας, κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί, να συμπληρώσει τα στοιχεία της παροχής του και να μάθει αν είναι δικαιούχος έκπτωσης στο λογαριασμό του ρεύματος του. H ανάρτηση αυτής της εφαρμογής από το ΔΕΔΔΗΕ ήταν ένα από τα τελευταία βήματα που απαιτούνται ακόμα για την πραγματική πίστωση της έκπτωσης στους δικαιούχους.
Η έκπτωση αυτή είναι ένα από τα οφέλη που προσφέρουν τα αιολικά πάρκα στις τοπικές κοινωνίες. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νόμο (ν. 3468/2006, άρ. 25) το 3% του τζίρου των αιολικών πάρκων παρακρατείται αυτόματα και αποδίδεται κατά προτεραιότητα υπέρ των κατοίκων των χωριών που φιλοξενούν τα αιολικά πάρκα.
Το ειδικό αυτό τέλος 3% κατανέμεται ως εξής:
1,7% στους ΟΤΑ εντός των οποίων λειτουργούν οι σταθμοί. Οι ΟΤΑ είναι υποχρεωμένοι να το χρησιμοποιούν για περιβαλλοντικές δράσεις, έργα τοπικής ανάπτυξης και κοινωνικής υποστήριξης 1% στους οικιακούς καταναλωτές των τοπικών κοινοτήτων που φιλοξενούν τους σταθμούς για τη μείωση των λογαριασμών ρεύματος
0,3% στο Πράσινο Ταμείο
Όπως τονίζει η ΕΛΕΤΑΕΝ, πρόκειται για σημαντικά ποσά που συμβάλλουν στην τόνωση της τοπικής οικονομίας. Πριν από δύο έτη περίπου, είχαν διανεμηθεί στους κατοίκους των χωριών μέσω των λογαριασμών ρεύματος 18 εκατομμύρια ευρώ, που αφορούσαν την παραγωγή έως το 2014.
Τo υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει ξεκινήσει την απόδοση του τέλους 1% στους καταναλωτές που αφορά την παραγωγή αιολικής ενέργειας της περιόδου 2015 – 2019 και έχει δημοσιοποιήσει τον κατάλογο με τα ποσά που θα αποδοθούν στους οικιακούς καταναλωτές ανά κοινότητα. Το συνολικό ποσό ξεπερνά τα 30 εκατομμύρια ευρώ και είναι άμεσα διαθέσιμο αφού έχει ήδη παρακρατηθεί από τα αιολικά πάρκα.
Σύμφωνα με τον κατάλογο, ορισμένες κοινότητες στη νότια Εύβοια, τη Ροδόπη, τη Σητεία, την Αργολίδα και τη Βοιωτία θα λάβουν ποσά που ξεπερνούν το μισό εκατομμύριο ή αγγίζουν ακόμα και το ένα εκατομμύριο ευρώ. Χιλιάδες νοικοκυριά θα έχουν τη δυνατότητα να… απολαύσουν φθηνότερο ρεύμα καθώς ξεκινά επίσημα η σεζόν του νυχτερινού!
Το χειμερινό ωράριο για το νυχτερινό τιμολόγιο του ηλεκτρικού ρεύματος θα αρχίσει να εφαρμόζεται από 1η Νοεμβρίου, υπενθυμίζει η ΔΕΗ στους καταναλωτές.
Συγκεκριμένα το ωράριο της χειμερινής περιόδου για τους πελάτες της ηπειρωτικής χώρας και των διασυνδεδεμένων νησιών είναι 3 μμ-5 μμ και 2 πμ έως 8 πμ. Στα μη διασυνδεδεμένα νησιά το μειωμένο τιμολόγιο εφαρμόζεται από 3.30-5.30 μμ και 2 πμ έως 8 πμ.
Περισσότερες πληροφορίες στο τμήμα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης πελατών της ΔΕΗ (τηλ/ 800-900-1000), καθώς και στα κατά τόπους καταστήματα της ΔΕΗ και του ΔΕΔΔΗΕ.
Ο πιο ασφαλής τρόπος για να διαπιστώσει κάποιος αν έχει ενεργοποιημένο το νυχτερινό ρεύμα είναι ελέγχοντας τον μετρητή της παροχής. Για να «τρέχει» το νυχτερινό ρεύμα θα πρέπει ο μετρητής να είναι διπλής εγγραφής, δηλαδή να υπάρχουν δυο κοντέρ. Το ένα θα φέρει την ένδειξη Κ και το άλλο την ένδειξη Μ. Αν ο δείκτης με την ένδειξη Μ (νυχτερινό τιμολόγιο) προχωρά, τότε σημαίνει ότι είναι ενεργοποιημένο το νυχτερινό ρεύμα.
Ο δεύτερος τρόπος επιβεβαίωσης ενεργοποίησης του νυχτερινού ρεύματος είναι μια… ματιά στον λογαριασμό του ρεύματος. Για παράδειγμα, σε λογαριασμό της ΔΕΗ οι συνδέσεις που έχουν νυχτερινό τιμολόγιο είναι αυτές που φέρουν τον τίτλο «Γ1Ν Οικιακό Τιμολόγιο».
Και στους «εναλλακτικούς» παρόχους όμως, υπάρχει αυτό το «Ν» δίπλα από τα προγράμματα που προσφέρουν νυχτερινό ρεύμα.
Επιπλέον, στους λογαριασμούς προγραμμάτων με νυχτερινό ρεύμα -στην πίσω πλευρά- θα πρέπει να εμφανίζεται αναλυτικά η χρέωση νύχτας και οι κιλοβατώρες.
Η τρίτη μέθοδος είναι ο έλεγχος του πίνακα εγκατάστασης του σπιτιού, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις υπάρχει ένα ενδεικτικό λαμπάκι, το οποίο ανάβει κατά τις ώρες ισχύος του νυχτερινού τιμολογίου.
Σε κάθε περίπτωση, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με τον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας για να διαπιστώνουν αν έχουν ενεργοποιήσει την υπηρεσία του νυχτερινού ρεύματος, το οποίο προσφέρει χαμηλότερες χρεώσεις.
Οι εταιρείες κοινής ωφέλειας σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές έχουν εφαρμόσει προγράμματα διακανονισμών με μηνιαίες δόσεις. Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση των νοικοκυριών η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ έχουν μόνιμα προγράμματα διακανονισμού χρεών.
Οι πελάτες της ΔΕΗ μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους ως εξής:
Οι πελάτες διαχωρίζονται κατά το βαθμό της συνέπειας που επέδειξαν στην πληρωμή των λογαριασμών το προηγούμενο δωδεκάμηνο στις εξής 6 κατηγορίες, όπως ίσχυε και πριν:
Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς
Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς
Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών
Πελάτες με αποκοπή λόγω χρέους, οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει αίτημα επανασύνδεσης και ρύθμισης οφειλών εντός 30 ημερών από την ημερομηνία αποκοπής
Για όσους εντάσσονται στις κατηγορίες 1 έως 4 το σύστημα της ρύθμισης κλιμακώνεται με τα παρακάτω κριτήρια:
Για μέσο μηνιαίο λογαριασμό μέχρι 100 ευρώ απαιτείται προκαταβολή του 10% της οφειλής
Για μηνιαίο λογαριασμό 101 – 250 ευρώ, προκαταβολή 15% και από 250 ευρώ και πάνω η προκαταβολή γίνεται 20%
Σε όλες τις περιπτώσεις ο μέγιστος αριθμός των μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης είναι 24
Η δόση δεν μπορεί να ξεπερνά το ύψος του μέσου μηνιαίου λογαριασμού (αφού αφαιρεθεί η προκαταβολή). Αν προκύπτει υπόλοιπο, τότε αυτό θα πρέπει να καταβληθεί μαζί με την προκαταβολή
Για τις κατηγορίες συνέπειας 5 και 6 η ρύθμιση γίνεται με 30% προκαταβολή και μέχρι 18 μηνιαίες δόσεις. Αν έχει κοπεί το ρεύμα λόγω χρέους, χρειάζεται προκαταβολή 40% και μέχρι 12 δόσεις
Επίσης, ισχύουν οι ειδικές ρυθμίσεις για τους ευάλωτους οικιακούς πελάτες με άτοκες δόσεις έως 50% του μηνιαίου λογαριασμού που προβλέπει ο Κώδικας Προμήθειας.
Τι να προσέξετε
Εκτός των δόσεων πρέπει να εξοφλείτε εμπρόθεσμα και τους τρέχοντες λογαριασμούς που θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία σύναψης του διακανονισμού
Οι δόσεις είναι έντοκες και οι τόκοι χρεώνονται στους τρέχοντες λογαριασμούς που εκδίδονται κατόπιν της σύναψης του διακανονισμού
Πώς να κάνετε την αίτηση
Απευθυνθείτε στα κατά τόπους Καταστήματα της ΔΕΗ, και το Τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, 11770 (Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 07:00 – 19:00).
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της ΔΕΗ εδώ.
Ρύθμιση οφειλών ΔΕΗ 2020: Οι εταιρείες κοινής ωφέλειας σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές έχουν εφαρμόσει προγράμματα διακανονισμών με μηνιαίες δόσεις. Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση των νοικοκυριών η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ έχουν μόνιμα προγράμματα διακανονισμού χρεών.
Οι πελάτες της ΔΕΗ μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους ως εξής:
Οι πελάτες διαχωρίζονται κατά το βαθμό της συνέπειας που επέδειξαν στην πληρωμή των λογαριασμών το προηγούμενο δωδεκάμηνο στις εξής 6 κατηγορίες, όπως ίσχυε και πριν:
Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς
Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς
Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών
Πελάτες με αποκοπή λόγω χρέους, οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει αίτημα επανασύνδεσης και ρύθμισης οφειλών εντός 30 ημερών από την ημερομηνία αποκοπής
Για όσους εντάσσονται στις κατηγορίες 1 έως 4 το σύστημα της ρύθμισης κλιμακώνεται με τα παρακάτω κριτήρια:
Για μέσο μηνιαίο λογαριασμό μέχρι 100 ευρώ απαιτείται προκαταβολή του 10% της οφειλής
Για μηνιαίο λογαριασμό 101 – 250 ευρώ, προκαταβολή 15% και από 250 ευρώ και πάνω η προκαταβολή γίνεται 20%
Σε όλες τις περιπτώσεις ο μέγιστος αριθμός των μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης είναι 24
Η δόση δεν μπορεί να ξεπερνά το ύψος του μέσου μηνιαίου λογαριασμού (αφού αφαιρεθεί η προκαταβολή). Αν προκύπτει υπόλοιπο, τότε αυτό θα πρέπει να καταβληθεί μαζί με την προκαταβολή
Για τις κατηγορίες συνέπειας 5 και 6 η ρύθμιση γίνεται με 30% προκαταβολή και μέχρι 18 μηνιαίες δόσεις. Αν έχει κοπεί το ρεύμα λόγω χρέους, χρειάζεται προκαταβολή 40% και μέχρι 12 δόσεις
Επίσης, ισχύουν οι ειδικές ρυθμίσεις για τους ευάλωτους οικιακούς πελάτες με άτοκες δόσεις έως 50% του μηνιαίου λογαριασμού που προβλέπει ο Κώδικας Προμήθειας.
Τι να προσέξετε
Πώς να κάνετε την αίτηση
Απευθυνθείτε στα κατά τόπους Καταστήματα της ΔΕΗ, και το Τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, 11770 (Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 07:00 – 19:00).
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της ΔΕΗ εδώ.
Πηγή: xrhstika.gr
ΔΕΗ – Λογαριασμοί: Πώς θα κάνετε διακανονισμό των χρεών σας στη ΔΕΗ
λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού
λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού